torsdag, januari 19

Varenda onsdagskväll dog jag och varenda onsdagskväll föddes jag på nytt

Och bloggen tar härmed ny fart. I samma skepnad, men dock en annan skribent. Undertecknad har ett förflutet på Stockholms journalistlinje och har bloggat i olika former sedan begynnelsen av sekelskiftet. Vi får se vart det här tar oss. En blogg behöver ständigt tas omhand. Polera den, pussa på den och uppdatera den framförallt.

Vad kan vi fastslå då? Hur har försäsongen sett ut? Det kan jag inte riktigt svara på då säsongen drog igång redan i höstas med initiativ från Nils, David & Mackan (?) och jag var närvarande kanske en gång. Max. Det är för dåligt, jag medger det. Jag har dock en tendens, när hösten och dess mörker faller över staden, att suga alldeles för mycket på holken och allmänt deppa ihop. Nån slags melankoliröra, ni kanske känner igen er? Sommarbaksmällan. Nåväl. Big up till de som kom.

Klockan bytte i vart fall år och jag fick ett samtal från Totti. Han meddelade att säsongen - på riktigt - börjar nu och att vi tränar onsdagar respektive lördagar. Det skulle visa sig att detta var något jag hade längtat efter, något jag hade saknat framförallt. Träning utomhus i minusgrader med brutal fys på tapeten. Jag fimpade spliffen, borstade av mig och sprang ner till trekanten. Varenda onsdagskväll dog jag och varenda onsdagskväll föddes jag på nytt. Det var ju här som korpen kom till sin absoluta rätt. En samling ganska avdankade individer, i ett brett ålderspann, som slet & svettades ihop. Det blev något att se fram emot och då med vetskapen att man faktiskt ska få spela boll en ytterligare säsong med det här laget. Kul.

Fokus kommer naturligtvis kretsa kring det här laget, men bli inte arga om undertecknad svävar ut och bloggar om helt andra ting också. Topics om vem David & Nils dubbelmackade i Mexico. Kanske en rad om Johan och hans artisteri. Eller vad jag åt till lunch.

Hursomhelst, vi ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se bloggen lever igen, jag har saknat den. En ny röst är också ett lyft (vem som helst som vill skriva ett inlägg kan dra iväg ett sms till mig så får ni inloggningsuppgifterna. Jag håller för övrigt med ad, träningarna är något att se fram emot, och de behövs. Gud välsigne oss, alla. Thomas

Flavio sa...

Mycket bra initiativ. Mer sånt, istället för att låta andra ta massa ansvar tar man ett personligt ansvar för utvecklingen av vårt lag. Respekt.
Bra skrivet också, jag är ganska känslig för dåliga texter men det här blir bra, det märks på direkten.